sunnuntai 8. huhtikuuta 2018

Kevätkärpäsen purema

Valolla on ihmeellinen vaikutus. Ensin se saa sinut hieman unisemmaksi ja väsyneemmäksi. Ihmisen keho ehkäpä pikkaisen pelästyy valoa, pimeyden jälkeen. Sitten se saa sinut täyteen virtaa. Yhtäkkiä huomaat, ettet enää nuku valveilla ollessasi. Alat miettimään tulevaa kesää. Uutta harrastusta itsellesi. Vaikka juurikin olet myöntänyt itsellesi luvan laiskotella. Keksinyt syitä mikset jaksa. Se kevätkärpänen kun puree niin se on taas menoa. Ken yksin tietää, kuinka kauan purema kestää. Minut tuntien ei välttämättä kovinkaan kauan. Tapoihini kuuluu kyllästyä nopeasti.

Olen sellainen, jolla on yleensä liikaa rautoja tulessa. Sellainen, joka ei kuitenkaan pysty toimimaan, jos rautoja on liian vähän. Hommat yleensä hoidetaan perusteellisesti loppuun, ne mitkä on aloitettu.

Lasten harrastukset ja lapset menee silti aina edelle. Vaikkakin olen liian paksu pikajuoksijaksi, arvostan liikuntaa suuresti. Kannustan lapsiani liikkumaan ja syömään terveellisesti. Tuen heidän harrastuksiaan kaikilla mahdollisilla tavoilla. Olen urheilijan äiti suurella sydämellä. Minä tiedän mitä sinun ei kannata syödä tai jättää tekemättä.

Haluan kasvattaa lapsistani sellaisia aikuisia, joilla on terveellinen elämätapa. Vakaat käsitykset itsestään ja tulevaisuudestaan. Realisteja. Vain aika näyttää onnistunko koskaan.

Nyt kuitenkin minua kutsuu urheilu. Penkkiurheilu. Moottoriurheilu.



"Elävästi muistan kuinka velttoilin silloin...."
(Eppu Normaali. Urheiluhullu)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti